playlist for runningBěhání je sportem, který v nějaké formě provozuje skoro každý – a chodit pravidelně běhat se stává čím dál více oblíbenější volnočasovou aktivitou. Proběhnout se jen tak po přírodě nebo po městě je vždy skvělé, proč si ale běhání také nezpestřit nějakou tou hudbou, která by nám pořádně rozproudila krev v žilách a zvedla náladu?

Jakou hudbu však zvolit? Především by to měl být žánr, který máme v oblibě – ti z nás, kteří prostě z celého srdce nenávidí techno, by si jej k běhání rozhodně neměli pouštět ani přesto, že si jej mnoho sportovců dopřává plnými doušky. A naopak – klasická hudba je mezi pravidelnými běžci pramálo oblíbená, její příznivci by se však statistikou ani předsudky neměli nechat odradit.

Druhým kritériem, na které bychom měli při sestavování playlistu klást určitý důraz, je tempo skladeb. To by mělo v ideálním případě kopírovat plánované tempo běhu – při vyklusávání můžeme zařadit i něco pomalejšího, v plném běhu si pak pustíme to vůbec nejenergičtější, co na svých MP3 přehrávačích máme. Rytmus poslouchané hudby totiž ovlivňuje i celkový rytmus našeho těla.

Pokud jsme pak jedni z těch sportovců, kteří chodí běhat pravidelně a kteří svých několik denních kilometrů vnímají jako záležitost disciplíny, měli bychom zvážit i to, že budeme prostě opakovat stejné playlisty třeba obden tak, abychom v tom celém měli nějaký systém. Platí to samozřejmě i naopak – pokud chodíme běhat jen výjimečně, jistě oceníme, pokud bude každá trasa ozvučena něčím zcela novým a neoposlouchaným. Tak totiž vždy dosáhneme zážitku, který se nám skutečně vryje do paměti. Kromě spálených kalorií pak budeme moci mít radost i z toho, že jsme objevili nové skladby či interprety.

Ale pozor – pokud zrovna nebudete běhat v lese nebo v parku, pak je lepší si sluchátka vůbec nenasazovat. Lehce byste totiž mohli z nepozornosti přijít k ošklivému úrazu!